20. října 2015

Pumpkin spice latte cupcakes

Dýňové cupcakes s kořením a kávou
Pumpkin spice latte ve Starbucks je pro mě znakem podzimu, podobně jako třeba padající listí. Když jsem nedávno pekla dýňové cupcakes, vnuklo mi to myšlenku, přidat do těsta trochu (trochu víc) instantní kávy a z výsledku jsem byla nadšená. Navíc jsem poprvé dýni místo vaření pekla a věřte mi, že vařit už ji nikdy nebudu! Pokud tedy nebudu zrovna dělat dýňovo-bramborové pyré. Ale do pečení je rozhodně lepší použít dýni pečenou, zachová si víc chuti, víc barvy a je to prostě dobrota jak blázen!

Na 15 kousků budete potřebovat následující suroviny


Dýňové pyré

1/4 dýně Hokaido
10 gramů másla
třtinového cukru
2 lžičky koření do perníku
1,5 dc vody

Těsto

70 gramů másla
100 gramů cukru
1 vajíčko
1,5 dc mléka
2 lžičky kávy
3 lžíce dýňového pyré
150 gramů hladké mouky
2 lžičky sody
1 lžička kardamomu
1 lžička skořice

Krém

150 gramů mascarpone
100 ml smetany ke šlehání
2 lžíce dýňového pyré
1 lžička kardamomu
1 lžička skořice
3 lžíce moučkového cukru

Postup

Nejprve si připravím dýňové pyré. Zapnu si troubu na 180 stupňů. Dýni umyju, rozpůlím, vydlabu a čtvrtku nakrájím na proužky. Hokaido není potřeba loupat - hurááá. Nakrájenou dýni dám do plechu vyloženého pečícím papírem, potřu ji máslem, posypu cukrem a kořením. Peču do měkka. Vytáhnu z trouby, dám do vysoké, úzké nádoby, rozmělním tyčovým mixérem na kašičku, do které postupně během mixování přilévám vodu. Vzniklou kašičku si necháme stranou vychladnout.

Troubu stáhneme na 170 stupňů a jdeme na těsto. Změklé máslo si vyšleháme s cukrem do pěny, postupně zašleháme vajíčka a mléko s kávou. Nyní přidáme dýňové pyré a nakonec sypké suroviny - mouku, sodu a koření. Vzniklé těsto vlijeme do 3/4 silikonových košíčků a pečeme při 170 stupních zhruba 20 minut. Vyndáme z trouby a necháme vychladnout. Mezitím si připravíme krém.

Do nádoby vhodné ke šlehání vložíme všechny suroviny a ušleháme do tuhého krému. Na studené dortíky nanášíme pomocí cukrářského sáčku. Na závěr jsem dortíky ozdobila rozdrcenými sušenkami Lotus a plody mochyně. 

Dýňové cupcakes s kávou a kořením

Dýňové cupcakes s kávou a kořením


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)