14. prosince 2015

Perníčkové cupcakes se skořicovým krémem

Perníčky už mám pár týdnů hotové. Protože mi ale chyběla ta úžasná vůně, která se prožene bytem, když je právě vytáhnu z trouby... vrhla jsem se na pečení perníčkových cupcakes, vyrobených z toho nejjednoduššího a nejnadýchanějšího těsta, které jsem letos na podzim objevila. Upečené dortíky jsem doplnila skořicovým krémem ze šlehačky a mascarpone - Vánoce můžou začít. PS: Vlevo na obrázku vidíte v pozadí můj podruhé ozdobený vánoční stromeček. Po prvním nazdobení se nám maličko sesunul k zemi. To ani 20 rozbitých ozdob mi ale adventní náladu nepokazí.


Recept je na cca 15 dortíčků:

Těsto

4 vajíčka
115 gramů cukru krupice
30 gramů másla
115 gramů hladké mouky 
1/2 lžičky prášku do pečiva
2 lžíce holandského kakaa
2 lžičky perníkového koření

Krém

250 gramů mascarpone
200 ml smetany ke šlehání (31%)
1 lžička přírodního vanilkového aroma
1 lžíce mleté skořice

Postup

Předehřejeme si troubu na 170 stupňů.

Máslo si rozpustíme v mikrovlnné troubě - dávám na 1 minutu při 360 W - pak odstavím stranou. Vajíčka s cukrem vyšleháme do husté pěny pomocí kuchyňského robotu s balonovou metlou to jde samo, ale ručním se to také samozřejmě zvládne. Přes síto do pěny postupně prosejeme mouku s práškem do pečiva, kakaem a kořením a vpravíme je tam pomocí stěrky. Nyní je čas na máslo, které přilijeme do těsta a opatrně ho zapracujeme. Těsto plníme do 3/4 výšky silikonových košíčků nebo papírových, kterými jsme vyložili muffinový plech. Pečeme v předehřáté troubě cca 20 minut. Po upečení vyjmeme z formy a necháme vychladnout na mřížce.

Krém je jak jinak než rychlovka. ;-) V hluboké míse vyšleháme všechny suroviny do hustého krému, který nanášíme na studené dortíky pomocí cukrářského sáčku a kovové zdobičky.

Zdobíme dle fantazie, já zvolila kakao a cukrové hvězdičky. 

Pokud pečete cupcakes poprvé, mrkněte na mých 15 tipů pro božské cupcakes.

Krásný předvánoční čas Vám přeje Ivča ♥

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! A přeji hezký den, Ivča :-)